Saleskennis
Hoe maak je een salesplan?
Als ondernemer of salesmedewerker sta je 100 procent achter de dienst of het product dat je aanbiedt. Je ziet alle voordelen en weet wat mensen eraan hebben. Toch gaat de…
Het salestraject waarmee je succesvol deals sluit
Het salestraject wordt gedefinieerd als een serie van herhaalbare stappen die je kunt nemen om een lead te converteren in een deal. Door verkopers een kader te geven dat ze…
Wat is smarketing?
Smarketing. Het zou een samentrekking van 'smart' en 'marketing' kunnen zijn. Maar wat er werkelijk mee wordt bedoeld, is een samenwerking tussen 'sales' en 'marketing'. Het doel van smarketing is…
Hoe maak je een goede sales pipeline?
Hoe behaal je je targets? Door te zorgen voor een goed gevulde sales pipeline. Maar hoe kom je tot een gezonde pipeline? Dat is niet zo eenvoudig. Ieder bedrijf is…
De veelzijdigheid van B2B leadgeneratie
Het identificeren, benaderen en opbouwen van relaties met zakelijke (potentiële) klanten heet B2B leadgeneratie. Het doel ervan is de potentiële klant te overtuigen om jouw product of dienst aan te…
Conversie optimaliseren: hoe doe ik dat?
Het optimaliseren van de conversieratio is een essentieel onderdeel van elke groeistrategie. Het leidt tot een verhoogde omzet, winst en klanttevredenheid. Conversie optimaliseren: zo doe je dat!
Wat is conversie?…
Zo haal je het meeste uit pop-ups
Behoorlijk irritant zijn ze soms: schreeuwende en bewegende pop-ups. Soms zijn ze zo opdringerig dat je het liefst een website direct weer verlaat. Toch kunnen pop-ups heel effectief zijn bij…
3×3 prospecting: het snel vinden van de juiste kansen
De methode ‘3x3 prospecting’ helpt bedrijven hun groeipotentieel te maximaliseren. Het is een manier om prospects gestructureerd, snel en effectief te identificeren en benaderen. Door te zoeken naar triggergebeurtenissen zoals…
Lead closing: zo maak je van een lead een klant
Het hebben van veel leads is mooi. Maar het hebben van veel betalende klanten is pas echt mooi. Als het je niet lukt om leads om te zetten in klanten,…
De basics om warme leads binnen te houden
Lead generatie is belangrijk, maar niet zaligmakend. Het is de uiteindelijke conversie waar het echt om draait. Hoe voorkom je dat warme leads afkoelen? Hoe vergroot je de kans dat…
Klanten werven: hoe kom ik aan meer klanten?
Kan je als ondernemer nog falen als je een fantastisch bedrijf opgezet hebt en een grandioos product op de markt hebt gezet? Jazeker kan dat. Heel simpel zelfs: als je…
De kracht van slimme acquisitie
Klanten kloppen niet vanzelf op je deur. Maar dat had je zelf misschien ook al gemerkt. Klanten moet je vinden, verleiden en binnenhalen. Dit wordt klantacquisitie genoemd. Belangrijk is hierbij…
Alles wat je moet weten over leads en leadgeneratie
Het benaderen van leads is vergelijkbaar met het uitzoeken van een kado voor je beste vriend die jarig is. Je kiest een kado waarvan je weet dat je vriend blij…