Leadgeneratie uitbesteden
Het uitbesteden van leadgeneratie helpt het verkoopproces efficiënter en effectiever te maken. Het bespaart kosten en biedt flexibiliteit. Het ondersteunt hierdoor de verkoop en groei van je bedrijf. Dit terwijl jij je tijd en energie in de kerntaken van je bedrijf kan blijven steken.
Contact opnemen
- Duidelijke doelstellingen
- Speciaal gericht op jouw product of dienst
- Direct resultaat
Aan wie leadgeneratie uitbesteden?
Er zijn verschillende type bedrijven aan wie je jouw leadgeneratie kunt uitbesteden:
- Marketingbureaus: hebben kennis en ervaring in marketing en bieden daarom onder meer diensten als leadgeneratie en digital marketing aan.
- Salesorganisaties: zijn gericht op verkoop en leadgeneratie en kunnen sales teams inhuren voor het genereren van leads en de verkoop van producten en diensten.
- Sales- & marketingbureaus: hebben specialistische kennis op het gebied van sales en marketing en bieden een integrale aanpak voor het genereren en opvolgen van leads.
- Leadgeneratiebedrijven: zijn volledig gericht op het genereren van leads voor andere bedrijven en bieden diensten zoals onderzoek, outreach en leadkwalificatie aan.
- Freelance marketeers: die ingehuurd kunnen worden voor specifieke projecten en ervaring hebben in leadgeneratie.
Samen groeien!
Leadgeneratie uitbesteden betekent het overlaten aan specialisten die te allen tijde gemotiveerd blijven om voor jouw bedrijf warme leads binnen te slepen, mogelijk zelfs uit nieuwe doelgroepen waar je nog niet eerder aan had gedacht. Jouw accountmanagers kunnen zich bezighouden met waar zij goed in zijn: het onderhouden en versterken van de bestaande klantrelaties en het closen van de deals. Zo zorgen we samen voor Groei!
Wat is leadgeneratie?
Een succesvolle marketingstrategie valt of staat met leadgeneratie. Leadgeneratie is de manier waarop nieuwe klanten aangetrokken worden en het klantenbestand uitgebreid wordt. Zonder leadgeneratie geen verkoop en dus ook geen groei.
Leadgeneratie kan op veel verschillende manieren worden uitgevoerd. Vaak wordt er onderscheid gemaakt tussen online en offline leadgeneratiemethoden. Voorbeelden van online leadgeneratiemethodieken zijn onder meer de inzet van social media en zoekmachines. Onder offline methoden vallen bijvoorbeeld de straat op gaan, van deur tot deur gaan en telefonische acquisitie.
Leadgeneratie is veelomvattend en specialistisch werk. Niet alle organisaties hebben daarom de mogelijkheid voor iedere discipline de juiste specialist aan te nemen. Vaak starten ze met een marketingmanager en accountmanager. Dit vormt een prima basis. Maar vaak ontbreekt hiermee op bepaalde vlakken nog wel wat kennis.
Daarnaast geldt dat niet iedere specialist op fulltime basis benodigd is. Leadgeneratie uitbesteden betekent dat je als organisatie vanaf het eerste moment op elke discipline de juiste specialist in huis hebt. De juiste specialist die parttime voor jou aan de slag gaat. Op deze manier beschik je dus wel over de benodigde kennis, maar heb je niet de last van de hoge kosten voor vast personeel.
Zij gingen je voor
Leadgeneratiemodellen
Klanten kunnen op verschillende manieren geïdentificeerd en benaderd worden en leads kunnen op vele wijzen worden gegenereerd. De manieren waarop dit gebeurt, worden leadgeneratie modellen genoemd. Grofweg kunnen inbound- en outbound modellen worden onderscheiden.
Wanneer bedrijven inbound marketing gebruiken, creëren ze inhoud (zoals blogs of webinars) die potentiële klanten moet aantrekken. Online marketing aspecten zoals social media gebruik, SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine reclame) zijn hierbij heel belangrijk.
Outbound leadgeneratie gaat uit van het principe dat het bedrijf contact opneemt met potentiële klanten. Een bekende manier om dit te doen is telemarketing. Maar email-campagnes en LinkedIn-campagnes behoren ook tot outbound leadgeneratie.
Voordelen van leadgeneratie uitbesteden
De meest effectieve manier om leads te generen wisselt van bedrijf tot bedrijf. Er is niet één succesformule die voor iedereen toegepast kan worden. Een gebrek aan tijd, middelen of expertise kan het behalen van goede resultaten uit inspanningen op het gebied van leadgeneratie in de weg staan.
- Efficiëntie en specialisatie: door leadgeneratie uit te besteden, krijg je snel toegang tot een gespecialiseerd team van experts dat op de hoogte is van de nieuwste trends en technieken. Dit terwijl het opzetten en trainen van een eigen team leadgeneratie-experts veel tijd en geld kost. Door uit te besteden creëer je dus een zeer efficiënt en effectief verkoopproces.
- Kostenbesparing: leadgeneratie outsourcing leidt niet alleen tot efficiëntie, maar ook tot lagere kosten. Wanneer geen intern leadgeneratie-team opgezet hoeft te worden, wordt onder meer bespaard op personeelskosten en opleidingskosten. Ook geldt dat bij uitbesteden een specialist parttime voor jou aan de slag gaat en er geen noodzaak is een fulltime medewerker in dienst te nemen.
- Focus op core business: door leadgeneratie uit handen te geven, kan jij je tijd en energie steken in de kernactiviteiten van het bedrijf. Zo sla je twee vliegen in één klap.
- Flexibiliteit: de behoefte aan nieuwe leads is niet altijd gelijk. Door leadgeneratie uit te besteden, kan gemakkelijk worden voldaan aan deze variërende behoeften. Het biedt de flexibiliteit om de leadgeneratie-inspanningen aan te passen aan de actuele behoeften.
- Flexibel
- Betrouwbaar
- Specialistisch & ervaren
- Persoonlijke aanpak
Leadgeneratie uitbesteden bij Groeileaders
Waarom zou je kiezen voor GroeiLeaders als je outsourcing van leadgeneratie overweegt? Omdat wij het net even anders doen. Waar velen zich focussen op één specifiek gebied, gebeurt leadgeneratie bij GroeiLeaders op alle manieren. Het is maar net waar jouw organisatie behoefte aan heeft.
Een andere reden om voor GroeiLeaders te kiezen, is onze flexibiliteit met betrekking tot de vorm van de samenwerking. GroeiLeaders streeft naar de ideale samenwerking, zodat we het jou zo makkelijk mogelijk maken. We hebben bakken met ervaring en specialistische kennis in huis. Verder vinden we een persoonlijke aanpak belangrijk, want iedere organisatie en ieder salesvraagstuk is anders. Je kunt er bovendien op vertrouwen dat GroeiLeaders altijd de juiste oplossing voor jouw probleem vindt. En je kunt zonder zorgen jouw leads aan ons toevertrouwen, want wij maken geen gebruik van manipulatieve verkooptrucjes.
Ook geldt dat GroeiLeaders onafhankelijk is en jou dus objectief van het beste advies kan voorzien. Daarbij verkoopt GroeiLeaders niet haar eigen product. GroeiLeaders gaat met alle specialisten in gesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf en aan de hand daarvan wordt de strategie gekozen die het beste bij jou past. Objectiviteit en toepasbaarheid, dus.