Skip to content Skip to footer

Meer leads genereren

Ontbreekt het je aan klanten en lukt het niet om te groeien? Richt je op het genereren van meer leads! Een bedrijf zonder leads komt niet ver. Zonder leads geen klanten en zonder klanten geen omzet. Leads zijn dus onmisbaar voor je bedrijf. Door nieuwe leads te vinden en aan te trekken, kan je de verkoopmogelijkheden van je bedrijf uitbreiden en groeien buiten je bestaande klantenkring.

Contact opnemen

    Waarom leads genereren?

    Leads genereren heeft verschillende voordelen. Hoewel de meesten misschien voor zich spreken, is het toch goed om de belangrijkste op een rijtje te zetten.

    • Marktuitbreiding: door nieuwe leads te genereren kun je nieuwe doelgroepen benaderen en nieuwe markten ontdekken.
    • Uitbreiding van huidige klantenkring: een groter klantenbestand is een voorwaarde voor bedrijfsgroei en vangt daarnaast klantverloop op.
    • Omzetgroei: meer leads genereren betekent een grotere kans op nieuwe klanten en dus ook een hogere omzet en meer winst.
    • Marktaandeel vergroten: een continue stroom van kwalitatieve leads maakt je bedrijf sterker, concurrerend in zijn segment en biedt de mogelijkheid om je marktaandeel te verhogen.
    • Zichtbaarheid verhogen: communicatie is de sleutel tot leadgeneratie. Het helpt naamsbekendheid verhogen en brengt de waardepropositie van je bedrijf onder de aandacht bij een breder publiek.

    Samen groeien!

    Potentiële klanten identificeren

    Het identificeren van potentiële klantenDoor te weten wie je potentiële klanten zijn, voorkom je dat je met hagel gaat schieten en veel inspanning moet leveren met weinig resultaat. Pak dus niet impulsief je telefoon op en verstuur niet direct een verkoopbericht aan een lange mailinglijst. Het identificeren van je doelgroep is cruciaal bij het genereren van leads. Het stelt je in staat stelt om gerichter en effectiever te communiceren.

    Door je doelgroep te begrijpen, kun je je marketing- en verkoopinspanningen richten op de mensen die het meest geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Inzicht in hun koopgedrag, voorkeuren en demografische kenmerken stelt je in staat om je marketing- en verkoopstrategieën af te stemmen op je potentiële klanten.

    Online en offline leadgeneratie

    Wanneer je potentiële leads hebt bepaald, kun je je richten op het kiezen van de juiste kanalen en strategieën om hen aan te spreken. Vaak wordt er onderscheid gemaakt tussen online en offline leadgeneratie. Online leadgeneratie gaat over het gebruik van digitale kanalen en technologieën om leads te genereren. Denk bijvoorbeeld aan je website, social media, SEO en SEA. Offline leadgeneratie heeft betrekking op meer traditionele, niet-digitale methoden, zoals direct mail en telefonische acquisitie.

    Het meest effectief is het combineren van online en offline methoden. Een effectieve leadgeneratie strategie combineert SEO, SEA, social media, telefonische acquisitie en e-mail marketing.

    Zij gingen je voor

    leadgeneratie referentie

    Wie is verantwoordelijk voor leadgeneratie

    Wie zijn er betrokken bij het genereren van (meer) leads? Meestal zijn dit de sales- en marketingspecialisten. Waar marketeers zich vaak richten op online leadgeneratie, steken sales-specialisten meer tijd in offline leadgeneratie. Sales moet de leads omzetten in klanten. Maar dit wil niet altijd lukken. Zijn de leads die marketing aanlevert niet goed genoeg? Of volgt sales de leads niet goed op? Enige rivaliteit tussen marketing en sales is er vaak wel.

    Leadgeneratie alleen is dus nog niet voldoende. Groeileaders richt zich om deze reden niet alleen op het genereren van leads, maar ook op de closing van de leads.

    Leads generen met een strategie

    Zonder strategie geen leadsVoor het genereren van leads is het nodig doelstellingen op te stellen, een doelgroep te identificeren en leadgeneratiemethoden te selecteren. Dit gaat het beste aan de hand van een leadgeneratiestrategie. Het helpt leads te genereren die een hoge kans hebben om uiteindelijk klant te worden. De strategie moet effectief zijn en aansluiten bij de veranderende behoeften van je bedrijf en van je doelgroep. Een eenmaal opgestelde strategie moet daarom gemonitord en soms bijgeschaafd worden.

    Vraag vrijblijvende GroeiScan aan

    Benieuwd hoe we jouw team kunnen helpen nog meer uit je sales te halen? Ontdek welke coachingstrajecten of trainingen passen bij jouw wensen.

    Meer leads genereren met Groeileaders

    Een bedrijf dat zich niet actief bezighoudt met het aantrekken van nieuwe klanten, kan niet anders dan teren op bestaande klanten en hopen op mond-tot-mondreclame. Een gemiste kans! Om je markt uit te breiden en te kunnen groeien is een leadgeneratiestrategie nodig en zijn inspanningen om potentiële klanten actief te benaderen en nieuwe markten te verkennen nodig.

    Het opstellen van een leadgeneratiestrategie vereist de nodige kennis van de markt en concurrenten, maar ook leadgeneratiemethoden en het opstellen van doelstellingen. Het inschakelen van GroeiLeaders kan je helpen om een meer leads te genereren.

    Waarom zou je kiezen voor GroeiLeaders als je hulp nodig hebt bij meer leads genereren? Omdat wij het net even anders doen. Waar velen zich focussen op één specifiek gebied, gebeurt strategieontwikkeling en leadgeneratie bij GroeiLeaders op alle manieren. Het is maar net waar jouw organisatie behoefte aan heeft.

    Een andere reden om voor GroeiLeaders te kiezen, is onze flexibiliteit met betrekking tot de vorm van de samenwerking. GroeiLeaders streeft naar de ideale samenwerking, zodat we het jou zo makkelijk mogelijk maken. We hebben bakken met ervaring en specialistische kennis in huis. Verder vinden we een persoonlijke aanpak belangrijk, want iedere organisatie en ieder salesvraagstuk is anders. Je kunt er bovendien op vertrouwen dat GroeiLeaders altijd de juiste oplossing voor jouw probleem vindt. En je kunt zonder zorgen jouw leads aan ons toevertrouwen, want wij maken geen gebruik van manipulatieve verkooptrucjes.

    Ook geldt dat GroeiLeaders onafhankelijk is en jou dus objectief van het beste advies kan voorzien. Daarbij verkoopt GroeiLeaders niet haar eigen product. GroeiLeaders gaat met alle specialisten in gesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf en aan de hand daarvan wordt de strategie gekozen die het beste bij jou past. Objectiviteit en toepasbaarheid, dus.

    Robert-Jan Burger

    Jouw head of growth
    06 20 69 46 53

    Logo Groeileaders Black

    Waarom GroeiLeaders?

    Go to Top